Hola,
problémem je,že do makety není vidět z pozice psovoda.Mnohokrát jsem pozorujíc různé tréninky zaznamenal a párkrát i na vlastní kůži zažil,že figurant udělal něco zcela odlišného než se od něj požadovalo . Důvodem může být nepochopení psovodem požadovaného postupu,může to být strach,nadčlověčenství jisté si vlastní neomylností anebo třeba i úmysl. Také to může být - a to vídám nejčastěji figurantova lenost něco dál spravovat,to když pes drbne zlehka do rukávu a figurant psovodovi oznámí,že to bylo OK. Takže na toto si dávejte pozor a to hlavně s figurantem s kterým jste ještě třeba vůbec nepracovala.
No a teď jsme u jádra pudla.Pokud je tento figurant osobou novou pro psa,který ještě nemá nakousáno a třeba není až tak pevný v kramflecích,je nezbytné psovi figuranta ukázat ,jako velmi zajímavý objekt a ne jako někoho,kdo jej bude vyučovat.T. zn.,že se prostě jen a jen podpoří psův drive,spolu s vítězstvím.Je to naprosto dostačující.Až v okamžiku,že oba dva pes i figurant důvěřují jeden druhému - t.j.pes rozumí,že je to to samé jako s tím před tím a figurant si je zase jist,že do psa opravdu může vstoupit ve smyslu přebudovávání čehokoli - tak až v tomto okamžiku začněte pomýšlet na nějakou disciplínu.Dlužno napsat,že dobrý figurant psa "ucítí" v okamžiku.No a protože je toto známo,spousta nosičů rukávu - budižkničemů má nutnost předstírat,že se to po okamžiku stalo i jim a to je na vohno.
No a jak z toho. Klín se musí stát opět objektem psovi touhy.Aby po něm toužil,musí ho mít nedostatek.Navažte ho v krátkých sekvencích opakovaně k jinému psu,který bude na klín kousat.Vydržte to pět,šest obran bez jakéhokoli zákusu,jen a jen podporující a budující psův drive a pak uvidíte